Search results for 'buah-anggur-hitam'




Fesyen Baju Melayu Terkini 2015 | Blog Sihatimerahjambu

Fesyen Baju Melayu Terkini 2015 manakah jadi pilihan..Tak lama lagi nak raya kan. Eh dah cerita pasal raya? Puasa pun belum lagi? Semangat nak raya betul ni. Biasalah ...

AHWAALULHAYAH: Buah Tin, Zaitun dan Delima Kegemaran Ku

Buah tin yang belum masak, sekali pun sudah di akhir musim. Pokok ini kepunyaan jiran sebelah rumah ku, minta izin ambil gambar ini ya, tapi sepanjang aku ...

Vitamin Supplement Shop: PETUA MENGHILANGKAN KUNING PADA BABY

♥Ada juga orang kata bagi baby dgn buah anggur hitam..caranya lenyekkan/picit bagi keluar air dia pastu bagi pada baby sekali bagi buat sebiji-sebiji ...

TIPS meningkatkan DAYA INGATAN

INGATAN umpama otot pada tubuh kita. Semakin kita menggunakannya, semakin kuat otot kita. Daya ingatan boleh diperkuat dari semasa ke semasa. Kebanyakan ahli ...

Gangguan Menstruasi

Penyebab Gangguan Menstruasi Pada Wanita dan Cara Mengatasi Gangguan Menstruasi

Qaseh Qistina

SEBAHAGIAN besar daripada kita mungkin biasa dengan senario di mana anak-anak lebih rapat dan mesra dengan ibu mereka berbanding bapa. Keadaan ini berlaku kerana ...

My SiMpLe LiFe: PeTuA oRaNg LaMa..

Hah..arini aku nak kongsikan beberapa petua yang boleh kita renung2..kan..heheheh..:-D..sajer suker2 jer..yang baik kita ambil..dan yang buruk kita jauhi k..petua nie ...


Manfaat Anggur Hitam

Manfaat Anggur Hitam

Khasiat Anggur Hitam Manfaat Anggur Hitam dan Khasiat Anggur Hitam -  kandungan Anggur Hitam terkenal mengandung serat dan antioksidan yang tinggi sehingga sangat bermanfaat bagi tubuh sebagai sumber energi dan mencegah radikal bebas dari polusi udara, selain itu Manfaat Anggur Hitam juga bisa mencegah penuaan dini. Jenis Buah anggur memiliki banyak varietas antara lain Vitis vinifera, anggur untuk bahan minuman anggur Eropa Vitis labrusca, ang…

Manfaat Jinten Hitam

Manfaat Jinten Hitam

Khasiat Jinten Hitam Banyak sekali manfaat jinten hitam yang sudah dikenal masyarakat, diantaranya adalah Manfaat Jinten Hitam untuk kesuburan, manfaat minyak zaitun, manfaat jinten hitam untuk kesehatan, manfaat jinten hitam untuk ibu hamil, kandungan jinten hitam, khasiat jinten hitam. Manfaat Jinten Hitam untuk Menguatkan sistem kekebalan Jinten Hitam (Habbatussauda) dapat meningkatkan jumlah se-sel T, yang baik untuk meningkatkan sel-sel pem…

Manfaat Kacang Hitam

Manfaat Kacang Hitam

Khasiat Kacang Hitam Manfaat Kacang Hitam untuk mencegah Kanker dan Penuaan Dini, saat ini Kacang Hitam menjadi nutrisi baru karena sejumlah nutrisi penting yang terdapat dikandungannya, diantaranya adalah Superfood ini mengandung antioksidan yang jauh lebih banyak dibandingkan jenis kacang lain. Manfaat Kacang Hitam dan Kandungan Kacang Hitam Seperti jenis kacang-kacangan lainnya, kacang hitam juga mengandung protein, serat, zat seng dan juga t…

Khasiat Kunyit Hitam

Khasiat Kunyit Hitam

Khasiat dan manfaat Kunyit Hitam Khasiat Kunyit Hitam- Tanaman Kunyit Hitam adalah merupakan sejenis kunyit yang saat ini jarang kita temui, khasiat kunyit hitam mempunyai khasiat pengobatan yang sangat manjur. Bentuk Kunyit Hitam sama seperti kunyit biasa tetapi rizom nya yang berwarna hitam gelap jika sudah cukup matang. Jika masih muda warna nya unggu gelap. Tulang daun nya di sebelah belakang berwarna hitam, jika masih muda maka warna akarny…

Manfaat Buah Merah

Manfaat Buah Merah

Manfaat Buah Merah untuk ibu hamil Manfaat Buah Merah dikenal dengan nama lain dari Pandanus Conoideus Lam merupakan tanaman yang telah dikenal lama oleh masyarakat di Propinsi Papua, Khasiat Sari Buah Merah dapat Membantu Proses Penyembuhan Penyakit Kronis, Khasiat Buah Merah untuk ibu hamil, harga buah merah pun bervariasi dan di proses menjadi minyak buah merah, kandungan Buah Merah mengandung kadar Anti Oksidan dan kandungan Senyawa Aktif ma…

Next Page »