Search results for 'buah-malaka'



Onde-Onde (Buah Melaka) - YouTube

I would say that "kuih" is the Malaysian version of cakes. Usually sweet, we love it during anytime of the day. In this video, I am sharing the recipe of ...

Resepi buah melaka (onde-onde) - YouTube

simple je kan kuih ni =)

Purple Sweet Potatoes Ondeh-Ondeh / "Buah Melaka ...

Ondeh-ondeh is also known as Buah Melaka by the nyonya peranakans. You can easily find it at wet market, coffee shops or stalls along the roadside in the morning.Also ...

Dapur Tanpa Sempadan...: BUAH MELAKA

Buah Melaka ni bonda mat yang buat...hehehe...i malas u!!!....tapi tak pelah kita tumpang jee makan. Nak resipi juga ke ek?..Ok lah, mat letak juga lahhh.....

Resepi Kuih Buah Melaka (Onde-onde) - My Resipi

Dilarang mengeluar ulang atau menggunakan mana-mana kandungan laman ini dalam apa jua bentuk dan apa jua cara sama ada elektronik, cetak, mekanik, fotokopi ...

- Fotopages.com

Antara kuih yang menjadi pilihan sepanjang Ramadhan kali ini adalah buah melaka. Dah beberapa kali buat. Walaupun macam dah muak nak makan tapi masih juga tetap ...

Panduan Pemilihan Makanan Mengikut Kalori

®copyright reserved e buying marketing, sebarang penyalinan semula segala isi kandungan di dalam website ini oleh pihak lain adalah tidak dibenarkan sama sekali.

Huat Kueh / Fatt Koh | yummylittlecooks

I made 2 batches of huat kueh, rose flavouring and gula melaka. They are soft and chewy texture, just the way I like it. For the rose flavour, I added 3/4 tbsp of ...

My Kuali

Buah melaka untuk minum petang semalam.... dah berkali2 buat, tapi tak pernah jemu dengan kuih mudah ni... walaupun hari tu terperanjat dengan harga tepung pulut...5 ...

My Resipi: Cari resepi mengikut tajuk

Tempat untuk berkongsi resipi, jom kongsi resepi di myresipi.com


Manfaat Buah Merah

Manfaat Buah Merah

Manfaat Buah Merah untuk ibu hamil Manfaat Buah Merah dikenal dengan nama lain dari Pandanus Conoideus Lam merupakan tanaman yang telah dikenal lama oleh masyarakat di Propinsi Papua, Khasiat Sari Buah Merah dapat Membantu Proses Penyembuhan Penyakit Kronis, Khasiat Buah Merah untuk ibu hamil, harga buah merah pun bervariasi dan di proses menjadi minyak buah merah, kandungan Buah Merah mengandung kadar Anti Oksidan dan kandungan Senyawa Aktif ma…

Contoh Buah Berserat Tinggi

Contoh Buah Dan Makanan Berserat tinggi

Contoh Buah Dan Makanan Berserat tinggi Contoh Buah Berserat Tinggi – Berikut ini adalah beberapa Contoh Buah Berserat Tinggi, buah yang berserat tinggi sangat baik dikonsumsi tubuh dalam jumlah yang sesuai kebutuhan karena memberikan manfaat yang besar terutama dalam melancarkan pencernaan. Apa saja manfaat buah berserat itu? Berikut ini Contoh Buah Berserat Tinggi Alpukat Alpuka merupakan salah satu sumber serat tinggi. Sekitar 2 sendok …

Manfaat Buah Labu

Manfaat Buah Labu

Khasiat Buah Labu Manfaat Buah Labu ternyata mengandung berbagai macam kandungan buah labu yang bermanfaat bagi kesehatan, Manfaat Buah Labu dan khasiat Buah Labu untuk pengobatan juga dapat digunakan, terdapat banyak jenis buah labu tetapi hanya beberapa jenis labu saja yang banyak dimanfaatkan seperti khasiat buah labu siam, khasiat buah labu kuning, labu siam dan labu air. Buah labu juga terdapat hampir di seluruh tempat di dunia, perayaan Ha…

Buah yang dapat menggugurkan kandungan

Buah yang dapat menggugurkan kandungan

Buah yang bisa menggugurkan kandungan Macam Macam Buah yang dapat menggugurkan kandungan – Secara umum makanan yang layak dipantangi atau macam macam buah yang bisa menggugurkan kandungan antara lain adalah sebagai berikut Buah yang kurang matang atau buah muda Buah yang mengandung alkohol Buah yang bersifat Panas seperti nanas, durian Buah Nanas muda untuk menggugurkan kandungan Buah nanas penyebab keguguran – Di dalam ilmu kedokteran b…

Manfaat Buah Sirsak

Manfaat Buah Sirsak

Manfaat Buah Sirsak Manfaat buah sirsak untuk kesehatan Manfaat Buah Sirsak sangat baik untuk pencegahan maupun pengobatan berbagai macam penyakit. Berikut ini adalah beberapa kandungan beserta manfaat buah sirsak untuk kesehatan: Buah Sirsak mengandung Vitamin C. Kandungan vitamin C pada buah sirsak cukup tinggi, setiap 100 gram daging buah sirsak mengandung sekitar 20mg vitamin C. Sehingga buah sirsak berkhasiat dapat menjadi antioksidan untuk…

Next Page »