Search results for 'cara-menanam-kunyit'



Ourkizuna

Blog tentang keluarga kami, kesihatan, kecantikan, penyusuan susu ibu, resepi makanan dan pendapatan tambahan.

Saat Kau Sentuh Hatiku...: Bayaran Balik Cukai Terlebih ...

anyss Bangi, Selangor, Malaysia Akulah insan biasa tak punya apa...sekadar sepotong nyawa. Segala apa yang kupunya hari ini hanyalah pinjaman semata-mata ...

Yatie Chomeyl: Sushi cicah budu

As usual I ordered some customized party decorations e.g. custom word banner, custom cut stickers, cake banner and party hats from Sweet Almiraz.

Titian Perjalanan

Dari Myanmar (Burma) mereka berlayar, berbulan-bulan. Berhimpit-himpit. Berkongsi duit untuk menaiki kapal uzur, demi melarikan diri dari penindasan dan kekejaman di ...

Nizam.Ariff: Cara-cara membina 'walk-in wardrobe' versi DIY

Nizam.Ariff said... Lola Momon, keh keh keh... cik hani, Untuk barang2 yang digunakan untuk menyangkut baju termasuk bracket (besi) aku beli di sebuah ...

Bila Ibu Muda Berleter

Kat sini istimewanya adalah sup kepala ikan. Yang lelaki berkopiah tu tokey nya - pok Mat. Sangat mesra pelanggan! kalau dia ada, dari 1 meja ke 1 meja dia akan gi ...

QasehnyaRania

Keluarga Resepi Anak-anak Usaha Untuk Hamil ... tapi apakan daya, saya ni jenis yang tak boleh duduk dalam rumah tanpa buka tingkap. buka tingkap ni bagus untuk ...

ALAM SARI DI TANAH JAUHAR - Sariyusa

DAH lama teringin nak mencuba makanan di Pots & Pans Cafe yang terletak di Jalan Meldrum, Johor Bahru ni. Paling senang nak ke sini, cari sahaja Suria City Hotel.

Set Bersalin TANAMERA yang terbaik untuk ibu yang ...

TESTIMONI SET BERSALIN TANAMERA Entry dah terlajak panjang ni haaa.. U all kena baca dari awal tau... Kalau tak baca dari awal, scroll semula ke atas tau.. penat ...

AMRAFAHAN: Hadiah Untuk Lelaki!

Salam tengahari! Hari tu ada seorang awek tanya aku, kalau nak bagi lelaki hadiah, nak bagi apa yang sesuai? Aikk.. macam mana ada awek bleh tanya plak nih?


Manfaat Kunyit Untuk Kecantikan

Manfaat Kunyit Untuk Kecantikan, khasiat Kunyit Untuk Kecantikan

khasiat Kunyit Untuk Kecantikan Manfaat Kunyit Untuk Kecantikan – Kunyit memiliki banyak sekali manfaat, selain untuk bumbu dapur, kunyit juga mampu digunakan untuk obat tradisional baik menjaga kesehatan maupun kecantikan. Apa saja kandungan yang ada di dalam kunyit dan bagaimana cara memanfaatkannya Manfaat Kunyit Untuk Kecantikan – Kunyit sejak dulu diyakini memiliki manfaat dan khasiat yang besar untuk kehidupan. Kunyit pun ident…

Manfaat kunyit untuk wajah

Manfaat kunyit untuk wajah

Manfaat kunyit untuk wajah Banyak sekali manfaat Kunyit, diantaranya adalah manfaat kunyit untuk lambung, manfaat kunyit untuk ibu menyusui, manfaat kunyit untuk ibu hamil dll. Tetapi kali ini akan membajas tentang Manfaat kunyit untuk wajah atau manfaat kunyit untuk kesehatan kulit yaitu dapat Menghilangkan Flek Hitam yang terdapat pada Wajah anda – Manfaat kunyit untuk wajah juga dapat mengatasi bintik hitam pada kulit muka karena bekas luka j…

Manfaat Kunyit

Manfaat Kunyit

Khasiat Kunyit Manfaat kunyit untuk kesehatan - Khasiat Kunyit dan Manfaat kunyit sangat baik bagi kesehatan, berdasarkan penelitian, diketahui bahwa di dalam kunyit terdapat berbagai kandungan zat yang sangat baik bagi tubuh. Manfaat Kunyit diantaranya adalah mengandung senyawa kurkuminoid (desmetoksikumin, kurkumin dan bisdesmetoksikurkumin), minyak asiri, lemak, karbohidrat, vitamin, protein, fosfor, kalium, zat pati, mineral, dll. Beberapa n…

Khasiat Kunyit Hitam

Khasiat Kunyit Hitam

Khasiat dan manfaat Kunyit Hitam Khasiat Kunyit Hitam- Tanaman Kunyit Hitam adalah merupakan sejenis kunyit yang saat ini jarang kita temui, khasiat kunyit hitam mempunyai khasiat pengobatan yang sangat manjur. Bentuk Kunyit Hitam sama seperti kunyit biasa tetapi rizom nya yang berwarna hitam gelap jika sudah cukup matang. Jika masih muda warna nya unggu gelap. Tulang daun nya di sebelah belakang berwarna hitam, jika masih muda maka warna akarny…

Manfaat Kunyit Putih

Manfaat Kunyit Putih

Khasiat Kunyit Putih Manfaat kunyit putih untuk kesehatan Untuk lebih memperjelas pengertiannya, berikut ini adalah beberapa daftar manfaat kunyit putih untuk kesehatan: Kunyit putih dapat menghambat perkembangan sel kanker. Kunyit putih dapat mempersempit organ kewanitaan. Kunyit putih bisa membantu mengobati rasa gatal pada daerah kewanitaan. Kunyit putih dapat memperkuat syahwat. Kunyit putih bermanfaat sebagai antipiretik (penurun panas). Ku…

Next Page »