Search results for 'guna-jagung'



klasik

Hai.. teringat awal Muharam ni, ibu pasti menyediakan bubur asyura yang manis lagi sedap. Cubalah rasa resepi ibu yang memang cukup petua dan bahan-bahannya.

Resepi Jagung Manis - My Resipi - MyResipi.com - Jom ...

Semua gambar dan juga resepi yang disumbangkan di myresipi.com adalah hakmilik tuan punya asal dan juga myresipi.com.

Resepi Cucur Jagung - My Resipi - MyResipi.com - Jom ...

Semua gambar dan juga resepi yang disumbangkan di myresipi.com adalah hakmilik tuan punya asal dan juga myresipi.com.

klasik: Resepi bubur asyura

Hai.. teringat awal Muharam ni, ibu pasti menyediakan bubur asyura yang manis lagi sedap. Cubalah rasa resepi ibu yang memang cukup petua dan bahan-bahannya.

Jagung Muda Hilangkan Bintik Merah - Petua Sejagat

6 komen on "Jagung Muda Hilangkan Bintik Merah" ara berkata... kalau guna jagung muda dalam tin boleh jugak ke?? oktant on Jun 08, 2010 ...

Homemade Caramel Popcorn - Bukan Sekadar Masakan

Sumber Resepi dari Aludra Myresipi- terima kasih ye kak, kongsi resepi yang senang ni, lain kali boleh buat lagi, halal resepi nye ya. : ) Bahan-bahanya

Cerita Yna

Yang ni cerita 2nd day. Sama juga cari siput tapi waktu pagi. Air surut lagi besar dari 1st day. Uniknya pantai di Tanjung Kubong ni masih kaya dengan keindahan alam ...

Resepi Kek Kukus Jagung | Ini Cerita PUAN KUTU...

Kek ni boleh tahan sajalah. Buat penggemar jagung macam aku ni layan je. Pertama kali aku buat, resepi adjust ikut suka hati. Mula makan ok je dah lama ...

CUTE OVEN, SMALL KITCHEN: BUBUR JAGUNG

Selamat datang kepada semua pengunjung blog CUTE OVEN, SMALL KITCHEN. Diharap dengan kunjungan anda dapatlah kita berkongsi ilmu disamping menambah kenalan.

Cara Buat Popcorn Di Rumah Senang Je ! | Puanbee.com

Jaga-jaga ada 9 gambar tak agak-agak di dalam , sambil upload gambar sambil makan popcorn yang di buat sendiri , punya lah lama tunggu nak upload gambar ni ,


Manfaat Jagung Untuk Tubuh

Kandungan jagung

Kandungan jagung Manfaat Jagung Untuk Tubuh – Berikut ini adalah beberapa Khasiat jagung untuk tubuh serta Kandungan jagung. Manfaat Jagung Manis Untuk Ibu Hamil Kandungan Asam Folat yang terdapat dalam jagung sangat baik bagi kesehatan ibu hamil dan bayi. Manfaat jagung untuk ibu hamil karena apabila kekurangan asam folat tersebut maka dapat mempengaruhi bayi Manfaat Jagung Untuk Bayi Kurangnya asam folat dalam tubuh dapat mempengaruhi be…

Manfaat Air Rebusan Jagung

Khasiat Air Rebusan Jagung

Khasiat Air Rebusan Jagung Manfaat Air Rebusan Jagung berguna untuk dapat berkhasiat untuk menyembuhkan beberapa penyakit, diantaranya adalah Manfaat Air Rebusan Jagung Untuk mengobati batu empedu Bahan yang diperlukah adalah jagung muda 5 tongkol dan 5 gram herba kumis kucing segar. Semua bahan direbus dengan air 110ml. Saring air rebusan, dan minum air rebusan setiap hari selama 2 minggu. Manfaat Air Rebusan Jagung Untuk mengobati tekanan d…

Manfaat Masker Jagung Untuk Wajah

Cara Membuat Masker Jagung

Cara Membuat Masker Jagung Manfaat Masker Jagung Untuk Wajah dan Cara Membuat Masker Jagung - Berikut ini adalah beberapa Manfaat Masker Jagung Untuk Wajah berminyak, untuk kulit kering serta khasiat masker jagung untuk menghilangkan komedo. Cara merawat kulit dengan masker jagung sebenarnya bukan hal yang baru lagi karena ramuan ini sudah digunakan oleh leluhur kita dalam merawat kulit mereka. Walaupun sangat sederhana tapi akan memberikan hasi…

Contoh Makanan Berserat

Contoh Buah Dan Makanan Berserat

Contoh Buah Dan Makanan Berserat tinggi untuk diet Contoh Makanan Berserat – Berikut ini adalah beberapa Contoh Makanan Berserat tinggi, Makanan yang berserat tinggi sangat baik dikonsumsi tubuh karena dapat melancarkan pencernaan, Apa saja manfaat makanan berserat dan jenis makanan berserat tinggi itu? Berikut ini macam macam makanan berserat tinggi 1. Jagung Berbagai jenis jagung mempunyai kombinasi tersendiri dengan nutrisi antioksidan….

Manfaat Tumbuhan Tembakau

daun tembakau dan manfaat nikotin bagi tubuh

daun tembakau dan manfaat nikotin bagi tubuh Manfaat Tumbuhan Tembakau - Berikut ini adalah manfaat tumbuhan tembakau, manfaat lain tembakau bagi kesehatan, khasiat tembakau, serta guna tembakau. Pada umumnya masyarakat hanya mengetahui tembakau atau Nicotiana Tabacum sebagai bahan baku utama rokok, dan tentu saja banyak yang menganggap daun ini hanya memiliki dampak negatif. Sebenarnya banyak sekali Manfaat daun tembakau dan karena ketidaktahua…

Next Page »