Search results for 'kasiat+lengkuas+buat+kita'



Khasiat & Kebaikan Kurma, Badam buat Ibu Hamil

Kacang Badam mempunyai pelbagai khasiat yang tinggi dan mempunyai 20kali lebih protein daripada bijirin yang lain. Badam dapat mengurangkan paras kolestrol ...

Orang Asli di Malaysia - Wikipedia Bahasa Melayu ...

Orang Asli merupakan perkataan generik bahasa Melayu yang digunakan secara rasmi di Malaysia bagi merujuk kewujudan orang asal yang menduduki tanah Semenanjung Tanah ...

Pautan menarik

Petua petua untuk ikhtiar penyakit kanser Bahan-bahan: Biji aprikot pahit. Cara: 1. Seorang kawan yang terkena kanser usus mengamalkan memakan 9 biji aprikot pagi ...

Pautan menarik

Senduduk putih merupakan tumbuhan yang mempunyai nilai perubatan yang tinggi.Bunga senduduk putih dikatakan mempunyai khasiat mengubati batuk yang lama.

Petua Kesihatan 1 | Famili Azam Dot Com

Salam sejahtera buat para pengunjung, kami kumpulkan beberapa petua kesihatan untuk tatapan anda. Semoga ianya akan memberi manafaat buat anda. Walaupun perubatan ...

Buat crft,masak-masak,bla bla… - Dari Dalam Hati | Buat ...

Assalamualaikum. Ini menu semalam, ikan kembung masak asam. lauk simple,mudah dan cepat di masak. Rasa masam ikan di makan dengan nasi panas membuat kan En.

My Little Snow

Dengan tawaran pakej yang mampu milik JBT menyediakan jadual perjalanan yang menarik yang pasti buat kita terkenang-kenang memori indah sepanjang berada di Jepun hehe.

(¯`v´¯) 1001 Petua Kehidupan

Harta akan habis digunakan tanpa ilmu tetapi sebaliknya ilmu akan berkembang jika ianya digunakan. Sama-samalah kita menyumbang petua-petua didalam menjalani ...

***..Semanis Epal Hijau..***: Cara-cara nak buat Ikan pekasam

Hari nie saya nak kongsikan sedikit cara-cara bagaimana nak buat ikan pekasam.Ini adalah cara yang selalu saya guna bila nak buat ikan pekasam.Dan sedikit ...

Mak Long's Kitchen | Just another WordPress.com weblog

Dah lama Maklong tak masak ayam panggang. Dah macam-macam cara yang Maklong gunakan untuk panggang ayam. Kali ni Maklong buat yang simple je. Maklong hanya bersihkan ...


Manfaat Lengkuas

Manfaat Lengkuas

Manfaat Lengkuas Khasiat dan Manfaat Lengkuas Kandungan dan manfaat lengkuas antara lain adalah mengandung minyak atsiri yang dapat digunakan sebagai anti-bakteri, menghangatkan tubuh, membersihkan darah, mempermudah pengeluaran angin dari dalam tubuh, merangsang otot dan mengencerkan dahak. Beberapa khasiat lengkuas telah banyak dimanfaatkan sebagai bahan pembuatan obat gosok atau jamu gosok. Jika anda ingin menggunakan Manfaat Lengkuas utuk me…

Macam Macam Vitamin

Macam Macam Vitamin

Macam Macam Vitamin Macam macam vitamin yang terdapat di bumi ini sangat banyak dan tubuh kita juga memerlukan macam macam vitamin tersebut. Kadangkala tubuh memerlukan vitamin dalam jumlah yang sedikit, namun tidak jarang pula tubuh memerlukan vitamin dalam jumlah banyak, seperti vitamin C untuk mengobati flu, dll. Dalam artikel kali ini, kita tidak akan membahas tentang manfaat salah satu vitamin tertentu. Namun kali ini kita akan membahas ten…

Scrub Wajah Alami

scrub wajah buatan sendiri

scrub wajah buatan sendiri Scrub Wajah Alami agar lebih cerah serta mengangkat flek hitam, cara membuat scrub wajah sendiri dapat anda buat sendiri dirumah untuk perawatan wajah anda agar tetap sehat dan cantik selalu, scrub wajah buatan sendiri dengan berbagai macam manfaat yang anda dapatkan ketika menggunakan scrub wajah alami ini. Manfaat Scrub Wajah Agar wajah terlihat lebih cerah dan bersih terbebas dari sel kulit mati agar wajah tidak tam…

Manfaat lidah buaya

Manfaat lidah buaya

Manfaat lidah buaya Manfaat lidah buaya ternyata sangat banyak. Selama ini mungkin kita hanya mengenal lidah buaya sebagai tanaman yang tumbuh di pekarangan rumah dan jarang kita manfaatkan. Namun ternyata, dari hasil berbagai penelitian diketahui khasiat lidah buaya ternyata sangat banyak. Sejak dahulu, manfaat lidah buaya sering kali dipakai sebagai shampo untuk keramas oleh masyarakat Indonesia. Namun tahukah Anda bahwa Manfaat lidah buaya ya…

Pengertian Makanan Sehat

Pengertian Makanan Sehat

…ndum, singkong, dan lain-lain protein : banyak terdapat pada tahu, tempe, telur daging, dll mineral : banyak terdapat pada sayur-sayuran vitamin : banyak terdapat pada buah-buahan susu Tujuan memakan makanan sehat bagi tubuh kita adalah untuk menjaga agar badan kita tetap sehat, tumbuh, dan berkembang secara baik. Makanan sehat dan bergizi seimbang bukan berarti makanan yang mahal dan enak. Makanan sehat menurut ahli gizi mengandung empat macam …

Next Page »