Search results for 'penawar-batu-karang'



Petua Menambah Berat Badan - Koleksi Petua Tradisional dan ...

Mungkin dah bermacam cara dicuba tapi berat badan masih tak naik-naik.. Jadi, hari nie che petua nak kongsi satu petua tambah berat badan.

Petua Ketumbit

Satu petua tradisional untuk merawat penyakit ketumbit agar ia sembuh dengan lebih cepat. InsyaAllah.

Pokok Pegaga - Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas

Pegaga atau juga dikenali sebagai antanan (bahasa Inggeris: pennywort / gotu kola), dengan daun hijau bentuk ginjal juga dirujuk sebagai ' Indian pennywort' kerana ...

LUV OF MY LIFE: Resepi Sandwich Telur!!!

3. Sapu roti dengan mentega dan letakan timun serta bubuh telur dan letakan timun lagi pada lapisan telur dan tutup dengan sekeping roti yang telah disapu ...

Himpunan Mukjizat Doa & Zikir: Video - Rawatan Sakit Migrain

Allah Maha Lembut terhadap hamba-hambanya DIA memberi rezeki kepada sesiapa yang dikehendakinya dan DIA lah yang Maha Kuat lagi Maha Perk...

Himpunan Mukjizat Doa & Zikir: Video - Rawatan Sakit Sendi

terima kasih untuk doa ni. dah lama dok cari doa untuk sakit sendi. pernah terdengar kat IKIM tapi lupa nak catat :) Ubat Sakit Sendi, AJHT Shaklee

Khasiat Daun Pegaga - .::*~Halaqah.Net~*::. Laman Forum

[KHASIAT DAUN PEGAGA] Daun pegaga selain daripada enak dibuat ulam ianya juga boleh mengubati beberapa penyakit di antaranya ialah kencinng manis, kecutkan peranakan ...

Bicara: Petua Atasi Penyakit Batu Karang

Petua Atasi Penyakit Batu Karang Petua untuk mengatasi penyakit batu karang. Ada banyak faedah jika kita sanggup berpantang sedikit dalam soal makan minum ...

Greenfingers: Khasiat Halia Bara

Semasa kami di kampung, kami sempat ke pasar dan Pak Aji terjumpa halia bara untuk dibawa pulang dan ditanam memandangkan herba itu banyak khasiatnya.

Merawat Penyakit - LAMAN PETUA NENEK

Petua Menyemarakkan Perkahwinan Tanda Orgasma Wanita Hargailah Isteri Tanda Mengandung Rawatan selepas Bersalin: Menghindari Penyakit Makan sedikit garam kemudian ...


Manfaat Gula Batu

Manfaat Gula Batu

Khasiat Gula Batu dan fungsi Manfaat gula batu untuk kesehatan - Berikut beberapa manfaat gula batu rumah Ketika kita memakan makanan yang mengandung karbohidrat, maka karbohidrat akan diubah dahulu menjadi gula darah dan selanjutnya pankreas perlu menghasilkan insulin untuk mengubah gula darah menjadi energi, disini kita akan menggunakan Indeks Lelah Pankreas atau tubuh untuk mengukur dampaknya. Sebagai referensi, pankreas dan tubuh akan merasa…

Karya Ilmiah Biologi

Karya Ilmiah Biologi

…topsil, tebalnya tidak lebih dari 35 cm bersifat cerul, penuh dengan humus, dan subur. Lapisan kedua masih lunak, masih dapat menyalurkan air ke bawah menjadi air tanah. Lapisan ketiga bisa berbentuk lapisan tanah yang banyak batu-batuan berukuran beraneka ragam dan akhirnya lapisan paling bawah adalah lapisan induk batu yang kedap air. Kesuburan dan tinggi rendahnya pertumbuhan tanaman tahunan tergantung pada tebal tipisnya lapisan kedua dan ket…

Manfaat Kumis Kucing

Manfaat Kumis Kucing

… sebagai obat pun bisa dibuat sendiri dengan mudah. Tanaman Obat kumis kucing ini bisa digunakan untuk mengobati sejumlah penyakit seperti, infeksi ginjal akut dan kronis, rematik, tekanan darah tinggi, kencing manis, kencing batu serta infeksi kandung kencing. Khasiat kumis kucing Untuk memperlancar pengeluaran air kemih Siapkan Kumis Kucing 30 gram Akar Alang-alang 30 gram Meniran 30 gram Semua dicuci sampai bersih kemudian rebus dengan air se…

Manfaat Daun Alpukat

Manfaat Daun Alpukat

Kandungan Daun Alpukat Manfaat daun alpukat untuk kesehatan serta khasiat Daun Alpukat untuk Direutik atau sebagai Anti bakteri dan bagian yang digunakan untuk obat adalah daunnya, Penyakit yang bisa diobati dengan daun alpukat antara lain Batu Ginjal dan Sakit perut atau disentri. Manfaat Daun Alpukat untuk Batu Ginjal Ambil tujuh helai daun alpukat segar, seduh dengan setengah gelas air panas. Minum dua kali sehari pagi dan sore, hingga batu g…

Kandungan Jeruk Nipis

Kandungan Jeruk Nipis

Kegunaan jeruk nipis Kandungan Jeruk Nipis - Banyak sekali manfaat dan khasiat jeruk nipis untuk mengobati berbagai penyakit, seperti batuk, dahak, bau keringat, membantu proses pencernaan, sesak nafas, influenza, demam, malaria, menambah stamina, batu ginjal dan haid. berbagai macam kandungan jeruk nipis untuk wajah, kandungan jeruk nipis untuk jerawat, kandungan jeruk nipis untuk batuk, diantaranya adalah 100 g jeruk nipis terdapat kalori 51 …

Next Page »